Multicar M22, který se od předchozího typu podstatně lišil. Slovo lišil, je možná málo, protože Multicar M22 již bylo vozidlo se vším všudy. Řidič zde mohl sedět na koženkové sedačce, nad hlavou měl střechu jednomístné plechové a kolem dokola prosklené kabiny s bočními dveřmi. Řízení zde již klasické volantem a obsluha motoru také běžná pedály a řadící pákou. Motor vyráběla továrna Motorenwerk Cunewalde, byl to dvouválcový čtyřtaktní stojatý Diesel do V chlazený vzduchem. Vrtání i zdvih měl shodné 80 mm. zdvihový objem 800 ccm a výkon 13 až 15 koní při 2200ot./min., maximální rychlost vozidla byla 23km/hod. Převodovka byla čtyřstupňová manuální, synchronizovaná. Bylo možné nainstalovat více druhů nástaveb, jako třeba korbová sklápěčka či cisternový vůz, nebo vůz s motorovým žebříkem, posypový a odklízecí vůz, skříňový vůz, uklízecí vůz. Pohotovostní hmotnost byla 1300kg, užitečná hmotnost 1900 kg. Na výrobě typové řady M22 se podílelo více firem, mimo jiné taky automobilka Ifa. Jeho výroba trvala 10 let a z výrobních pásů sjelo 42000 těchto multicar, 57% se vyvezlo do zahraničí.
Žádné komentáře:
Okomentovat